Sokan preferálják az internetes vásárlást, hiszen a segítségével rengeteg időt és energiát lehet megspórolni. A kedvenc fotelünkből való böngészés olyan kényelmi szempontokat rejt, ami mellett lehetetlen szó nélkül elmenni. Ha a netes vásárlást választja az ember, egy-egy webáruház megítélése már az első pillanatban eldőlhet, így a webáruház főoldal optimalizálás hihetetlen fontosságú szereppel bír. Gondoljunk csak bele! Ha egy internetes bolt összképe túlságosan kusza, a kategóriarendszere átláthatatlan, ha nem egyértelmű, mit és hol és főleg mennyiért találunk, nem érezzük vásárlóként jól magunkat a bőrünkben, így nem is pocsékolunk el feleslegesen időt az adott boltban. Az első pozitív benyomás megteremtésén nagyon sok múlik, a webáruház főoldal optimalizálás révén pedig a fejlesztők, csak ha profin kivitelezik a lépéséket, mindvégig a kontroll alatt tarthatják a folyamatokat.
A webáruház főoldal optimalizálás számos remek lehetőséget rejt, amelyek kiaknázásával az egyszeri látogató is egyszerűen konvertálható át rendszeresen visszatérő vevővé. A webáruház főoldal optimalizálás nem azt jelenti, hogy minden fontos információt már az első oldalon közlünk, hiszen így túl tömörré válik az összkép, ami szintén nem szimpatikus. A főbb információk azonban, illetve a jól megválasztott, frappáns mottó, egy-egy figyelemfelkeltő kép vagy érdekes videó viszont sikeressé tehetik a webáruház főoldal optimalizálás módszerét. Óvakodjon az általános megoldásoktól, hiszen így könnyen, már az első pillanatban elveszítheti annak a vásárlójelöltnek az érdeklődését is, aki konkrét céllal érkezett a honlapra.